Autor:
Andero Kalju

Tartu Ülikool kutsub õppetöös tehisintellekti teadlikult kasutama

Nii üliõpilased kui ka akadeemilised töötajad saavad õppetöös tugineda tehisintellekti kasutamise suunisele, kuhu on kogutud Tartu Ülikooli seisukohad tehisintellekti kohta. Hiljuti värskendatud suunisest leiab näpunäited, kuidas rakendada tehisintellekti õppetöös, sh lõputööde koostamisel, ning mil viisil sellele korrektselt viidata. Et tehisintellekti kasutamise tavad ja piirangud võivad valdkonniti erineda, võib iga Tartu Ülikooli struktuuriüksus suunist oma eriala spetsiifika põhjal täiendada. 

Tartu Ülikool soosib tehisintellekti kasutamist, kuid kutsub tegema seda teadlikult ja lähtuma kolmest aluspõhimõttest: kriitilisusest, läbipaistvusest ja eetilisusest. Alanud õppeaasta septembris vaatas tekstirobotite töörühm ülikooli tekstiroboti kasutamise suunise üle ning ajakohastas seda ülikooli liikmete tagasiside põhjal.  

Suunises ei ole tehtud põhimõttelisi sisulisi muudatusi, aga on:

  • ühtlustatud ja täiendatud tehisintellektile viitamise soovitusi, sh lisatud näide genereeritud piltidele viitamise kohta;
  • lisatud ülikooli seisukoht, et tehisintellekti tuvastuse tarkvara ei soovitata kasutada;
  • korrastatud terminikasutust;
  • viimistletud info esitamise struktuuri

Tehisintellekti kasutamise suunis on esialgne kokkulepe, mis võib tehnoloogia arengu ja arusaamade teisenemise tõttu muutuda ja mida muu hulgas võivad mõjutada riiklikud andmekaitsepiirangud. Suunise leiab ka ülikooli veebilehe „Õppekorraldus“ rubriigist „Õigusaktid ja muud dokumendid“. 

Osale 15.–18. oktoobril ka Tartu Ülikooli tekstirobotite töörühma eestvedamisel toimuval kohtumis- ja inspiratsiooninädalal „Üleilmne ja erialadevaheline vaade tehisintellekti kasutamisele ülikooliõppes“. 

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
kaasava hariduse õpik

Esitlemisele tuleb uus kaasava hariduse õpik

karjäärinõustamine

Karjäärinõustamine

Õppepuhkus

Õppepuhkus